Volgers

zondag 24 februari 2013

Tarte Tatin

Vandaag zeker nog geen voorjaar!!! Het sneeuwt!!
Man lief is alles van het huis aan het archiveren, zodat alles terug te vinden is, want je weet hoe dat gaat, rekeningen, bouwaanvragen, enz. op de stapel afgewerkt en daar blijft het dan liggen.

En wat doe ik, ik bak een taart très France het is de beroemde Tarte Tatin.
Tarte Tatin is een Appeltaart op z'n kop en heeft een laagje van gekaramelliseerde suiker. De taart werd in 1889  per ongeluk bedacht door twee zussen, Stéphanie en Caroline Tatin, die hotel Tatin uitbaatten in Lamotte- Beuvron in Frankrijk.
Hij wordt hier vaak geserveerd met vanilleijs.
Dat ga ik niet doen, daar is het nu geen weer voor. Maar met een lekkere warme kop thee, nou....
kom maar op.

Fijne zondag verder.
Lieve groetjes, Evelyne

5 opmerkingen:

  1. Lijkt me heerlijk.....
    Ga je graag volgen.

    fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er lekker uit. Lekker knus vanaf de bank met een kop thee. Hier is ook alles weer wit.
    Fijne week nog. Groetjes, Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmmm, kom graag even op de thee bij je. Hier ook sneeuw vandaag maar nu regent het . Somber en grijze dag.
    Fijne week met zon en lenteluchten.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er erg lekker uit,Evelyne.
    Ja,ook hier nu sneeuw.
    Terwijl de lente echt wel in aantocht is.
    Maar, we moeten eventjes een beetje geduld hebben.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo nu kom ik even bij jou kijken...leuk dat je mij gevonden en bent gaan volgen. Ik ben even wezen rondsnuffelen op jou blogs, leuk!! Enne heb je een goed recept voor mij van de Tarte Tatin, hij is hier al een paar x mislukt ;-((
    Ik kom nu regelmatig langs hoor.
    Fijne avond. Gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...